fredag 26. juni 2009
En gledens dag! (en dag for sent)
Dette er jo helt fantastisk, og vi kan kalle filmen vår en lavbudsjettsfilm i stedet for nullbudsjett.
Det klinger fint i våre ører! Vi håper at dette gjør filmen vår ENDA bedre, og at skuespillere får et lite ekstra "kick" ti lå gi alt!
Videre så er Raymond enda i Australia på "ferie" med arbeid opp under ørene. Han oppdaterer hele tiden, og vet av en eller annen grunn mer der enn hva vi andre gjør i Tromsø.
Skuespillerene jobber og står på, og crewet er også i gang med å planlegge opp og i mente.
Dette blir en film vi håper alle kan like, og at alle kan se på å le like mye som vi har gjort mens vi lager den :)
torsdag 11. juni 2009
Liten oppdatering
Videre så har vi fått et nytt "familiemedlem". Tanja Pedersen trer inn i crewet, nå i første rekke som prod. ass., og vi er stolte av dette! Hun kommer nemlig reisende opp fra Bodø for å delta, så entusiasme og innsatsvilje skal det i allefall ikke stå på!
Vi leter enda etter følgende:
CREW:
Lysmester
Prod ass.
CAST:
CECILIE - birolle - Ex-dama til en av hovedrollene våre. Hun ser veldig bra ut.
KINOSJEF - birolle - Kinosjefen er en arrogant mann i 40 årene som ikke har peiling på kino.
KJELL - birolle - Kjell er og kinomaskinist og kommer på jobb etter Tom. Kjell er munnrapp, og dominant. Kun en dialogscene.
KINOKUNDE PÅ KRYKKER - birolle - Er skrøpelig og snakker utydelig. Kun en dialogscene.
VANSKELIG KINOKUNDE - birolle - En mann i 40 årene som ikke hefter med å klage om det er noe som er i veien.
MUSIKERE - birolle - Trenger et lite antall musikere for et musikkstykke.
Det vil komme flere bilder på bloggen etter hvert.
torsdag 4. juni 2009
En liiiiten oppdatering
Forrige uke var det en liten øving hvor Tom og Maria fikk øvd seg litt på å være romantisk. Det kom HELT naturlig! Impressive!
Helgen hadde guttaog jentene styrt unna det vanlige nattelivet, for å ta seg tid til å være med å øve på det virkelige settet, Aurora kino Fokus! Det står det respekt av! Jeg selv holdt ikke ut så veldig lenge, da jeg hadde jobbhelg, så jeg får ta det fra da jeg var der.
Det begynte med å utforske nye ideer, noe som ble tatt godt imot av sjefen. Deretter skulle hele manuset gås gjennom på de riktige settene. Var morsomt å få et innblikk i hvordan det VIRKELIG vil skje. Gjengen stilte opp for å filme inne og ute. Respekt for den ute-delen. En juninatt i Tromsø er IKKE det samme som en juninatt i Hollywood, for å si det slikt.
En filminnspilling tar tid, og dermed får skuespillere en del "fritid" mellom settene. For denne gjengen er ikke det noe problem. Her snakkes det om alt fra kabler til spøkelser!
Neste uke starter vi med pre-visualization!
Spennende!!!
Sees!
tirsdag 26. mai 2009
Tjenare flickar och grabbar!
Daniel viste oss hvordan man ser ut når man mangler ledd i knærne, noe som nok kan få deg til å le minst like mye som vi gjorde hvis du svinger innom facebookgruppen vår.
I tillegg fulgte Nathalie opp sitt forrige utsagn om kabler på størrelse med Irak, ved å legge ut om hva som skjedde sist hun skulle bade datteren sin... Vi begynner å lure på om det egentlig er noe annet enn kabler som spinner rundt i hodet hennes? I alle fall gleder vi oss til neste sære bæsjutsagn som kommer ut av munnen til den ellers så søte og modne Nathalie.
Helt til slutt tror jeg det er viktig å få med at Cyril virkelig ikke vet hvordan jenter oppfører seg når de er glade. Selv om han kanskje var ekstremt morsom som hoppende/hylende ”tenåringsjente” (eller hva det nå egentlig var), tror jeg kanskje han ikke helt har opplevd en glad jente på nært hold.. Mon tro hvorfor? hihi
Med enda en god øving overstått, ser vi fram til å fortsette der vi slapp onsdag og lørdag!
-Marta-
torsdag 21. mai 2009
Flere vikarer
Vi har endelig fått Christina som skal være Maria inn på lesingene, hun er en opptatt jente med kurs i oslo og jobb i tromsø, som fortsatt tar seg tid til og lage film. IMPRESIVE!!Kyril (med C) er ikke til stede fordi han er syk og mangler stemme, og siden han ikke klarer og holde kjeft så valgte han å ikke komme.
Inn i mellom røykingen til Raymond har vi lest litt på Linda og Maria scenene der jentene har improvisert en god del og har fått meg og Kyril (med C) til å føle oss litt mindre profesjonell, og siden Kyril (med C) ikke var her så måtte jeg bære den byrden alene, men da jeg gikk forbi ett speil kom selvtilliten tilbake for fult.
Vi har også kommet med noen forandringer på manus, men ingen av innspillene var mine med tanke på de rare blikkene og den pinelige stillheten som kom etter mine ideer.
Når det er sagt så tenkte jeg og takke for meg, og håper dere liker min jomfrublogg.
onsdag 20. mai 2009
Kvinnelig dominans over mannlig kreativitet
Jeg regner med at du sitter og biter negler mens du holder deg fast i stolen fordi du er så spent på å få høre om hva vi gjorde på øvingen i dag? (onsdag 20. mai)? Tenkte meg det, ja!
Det kvinnelige kjønn var i mindretall under øvingen i dag. Faktisk var det kun mannlige skuespillere til stede. Men det er vel kanskje rett og rimelig å si at litt mer testosteron ikke skader, men heller hjelper på konsentrasjonen til guttene våre. Vi la da alle merke til hvor ukonsentrert Cyril ble av Natalies tilstedeværelse på øvingen sist fredag…
Tom og Bjørnar er i storform om dagen (selv om det kanskje måtte noen smertestillende og febernedsettende til underveis for skuespillerne bak dem), og etter en del endringer og litt baluba om noen scener kom vi fram til mer naturlige og passende måter å formulere ting på.
Mange interessante historier kom også fram under dagens øving. Blant annet kunne Cyril meddele at han hadde ligget i sengen og prompet (nei, ikke pumpet, prompet) tre dager i strekk, noe vi alle syns var veldig fascinerende.
I kontrollen i dag satt ingen ringere enn jeg selv (Marta), som veldig motvillig tok over Raymonds rolle, ettersom han måtte jobbe. Det var veldig fælt, og jeg håper jeg aldri må gjøre det igjen! Ever! Neida.. Guttene var snille, de. Og hvem vet, kanskje østrogenet jeg tilførte situasjonen fikk dem til å prestere enda bedre enn de ville ha gjort med Raymond i sjefsstolen? Det spørsmålet lar vi stå ubesvart for denne gang, mens vi ser fram til ny øving i morgen 18.00!
På gjensyn, godtfolk! -Marta-
mandag 18. mai 2009
Sovende rullestoler
Hei
Navnet er Marta Hofsøy, og jeg fikk ansvaret for å være dagens blogger fra fredagens leseprøver. Slike ting som dette vil nok være min jobb i produksjonen en stund fremover; blogge hvis ingen andre gjør det, ta bilder av øvinger osv. Jeg er med først og fremst for å lære om å produsere film, og ser veldig fram til dette! ”Stillingen min” i filmen heter på godt norsk ”Assistant Director”, og selv om det høres litt skummelt ut er jeg veldig klar. Dette blir gøy!
På fredagens øving hadde vi besøk av Co-produsentene våre, Espen og Håvard. Det var kjempehyggelig, selv om de tilbrakte mesteparten av tiden enten sovende bak et sceneteppe eller ridende på rullestoler. Vi hadde også forventet å få besøk av avisa Grus, men de holdt ikke sine løfter.. Vi satser på at pressen får vite om oss etter hvert uansett.

Etter å ha ventet nesten en time på å sette i gang, var både Natalie, Cyril og Daniel tilstede, effektive og konsentrerte store deler av tiden. Sporty Isabell tok rollen til Christina på rappen, ettersom Christina fikk uforventet arbeid hun måtte gjøre. Vi ser fram til å se Christina i rollen som Maria i leseprøvene onsdag og torsdag.
Bilder fra øvingen ligger på facebookgruppen vår. Sees onsdag og torsdag til flere effektive og ikke minst artige øvinger! (Da møtes vi kl. 18.00 og ikke 19.00 :-D)
onsdag 13. mai 2009
Da er vi i gang! Det skal bli en helaftens romantisk komedie! Og da lover det jo meeeget bra når man går fra øving med mageknip av all knisinga!
Rett på sak!
I går (den 12.5.09) hadde vi de første øving. Det gikk visst utroli bra i følge Raymond. For dere som ikke vet hvem Raymond er, så er han den levende skorsteinen som smiler og ler av billige Star Wars-vitser hele tiden. Han er også sjefen for produksjonen... Han liker i alle fall å tro det...
Natalie, Daniel og Cyril gjorde en fantastisk innsats på prøvene. Daniel skal legge av seg noen uvaner, som å ikke si "kumpis", Cyril skal gå rundt i storgata og si til folk at han elsker dem og Natalie skal lære seg å snakke i nordnorsk kurve... Vi fikk i alle fall trimmet lattermusklene i går.